Vacature: Huurdersplatform Diemen zoekt leden

Gepubliceerd op: 19 juni 2023

Arcade is de huurdersvereniging die hoort bij Lieven de Key en Lieven de Stad, uw verhuurder in Amsterdam én Diemen. Arcade zoekt huurders van Lieven de Key en Lieven de Stad die willen deelnemen aan een regelmatig overleg van het Huurders Platform Diemen (HPD).

Wat is het Huurders Platform Diemen?

In het Huurdersplatform Diemen, kortweg HPD, werken de huurdersorganisaties van drie woningcorporaties in Diemen met elkaar samen. Dat zijn Arcade, de Bewoners Raad Rochdale (BWR) en Huurgenoot, de huurdersvereniging van woningcorporatie Stadgenoot. Het HPD is een volwaardige gesprekspartner in het overleg over wonen met de woningcorporaties en de gemeente Diemen.

Overleg over sociale volkshuisvesting

Het Huurders Platform Diemen overlegt met de gemeente Diemen en woningbouwcorporaties over sociale volkshuisvesting in de gemeente Diemen. In dit overleg maakt men een soort raamovereenkomst die uiteindelijk door de gemeenteraad wordt vastgesteld. In de raamovereenkomst staan doelen met betrekking tot de sociale woningbouw die de gemeente wil realiseren. Deze doelen behelzen onder ander te realiseren nieuwbouw, de staat van onderhoud in de verschillende stadsdelen, de energietransitieplannen, de te verkopen huurpanden, kortom alle zaken die te maken hebben met woningbouw en sociale huur in Diemen.

Wat wordt van u gevraagd als lid van het Huurders Platform Diemen?

• Betrokkenheid bij huurdersbelangen, volkshuisvesting en medezeggenschap
  • Hart voor Diemenaren die afhankelijk zijn van huurbeleid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Vaardigheid in digitaal werken
  • Teamgeest, in goed teamverband kunnen samenwerken
  • Ongeveer 8-10 uur per maand beschikbaar zijn (voorbereiding en overleg)

Wat krijgt u ervoor terug?

• Een boeiende vrijwilligersfunctie
  • Veel voldoening door met elkaar te werken aan het verbeteren van de positie van huurders
  • Kennis van (lokale) volkshuisvesting
  • Een gezellige werkomgeving met voorzieningen en faciliteiten
  • Een vrijwilligersvergoeding

Interesse? We verheugen ons op uw reactie. Klik hier en neem contact met ons op!