Vragen?

Hoe weet u of u niet te veel huur betaalt? Hoe wordt geregeld dat u tijdelijk kunt verhuizen als uw woning wordt gerenoveerd? Hoe kunt u checken wat de WOZ-waarde van uw woning is? Gaat de huur omlaag als u met uw buren voortaan zelf zorgt voor de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten?

Arcade weet het antwoord

Met al uw vragen over wonen in een huurhuis van Lieven de Key of Lieven de Stad BV kunt u terecht bij Arcade. Veel informatie vindt u trouwens al op deze website. Indien u op de website geen antwoord vindt op uw vraag, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Zo nodig maken we met u een afspraak.

Hoe bereken ik of ik niet te veel huur betaal?

Op de website van !WOON vindt u hierover informatie en een ‘formulier puntentelling’. Daarmee kunt u uw huurbedrag berekenen. Blijkt dat u te veel betaalt, dan kunt u met !WOON overleggen wat u het beste kunt doen. Stuur ook even een bericht naar Arcade want het is voor ons goed om hiervan op de hoogte te zijn.

Hoe bereken ik de WOZ waarde van mijn huurwoning?

Het WOZ-waardeloket biedt de mogelijkheid de WOZ-waarde van alle woningen te raadplegen. Het is bedoeld voor het individueel opzoeken van afzonderlijke woningen.

Wat kan een bewonerscommissie allemaal doen?

Een bewonerscommissie vertegenwoordigt alle medehuurders in het wooncomplex en/of de buurt en organiseert bijeenkomsten. De bewonerscommissie is gesprekspartner van zowel Arcade als Lieven de Key en Lieven de Stad BV. Als bewonerscommissie wordt u ondersteund door Arcade en kunt u met Arcade meebeslissen door te stemmen tijdens de Algemene Ledenvergaderingen. U bent precies op de hoogte wat er speelt of gaat spelen met betrekking tot uw wooncomplex en/of de buurt. U kunt echte invloed uitoefenen op de besluitvorming met betrekking tot uw wooncomplex en/of buurt. Kijk hier voor meer informatie.

Hoe wordt een bewonerscommissie opgericht?

Hoe u een bewonerscommissie opricht leest u op deze pagina.

Wat houdt de Overlegwet in?

Volgens de Overlegwet heeft u als huurder het recht om te worden betrokken bij plannen en besluiten van de verhuurder. Huurdersorganisaties en bewonerscommissies hebben volgens de Overlegwet het recht op informatie, advies en instemming, plus recht op budget. Huurdersvereniging Arcade ondersteunt u daarbij. Op de website van !WOON vindt u een handig overzicht en meer informatie over de Overlegwet.

Ik heb een andere vraag