Algemene Ledenvergadering

Bewonerscommissies hebben stemrecht op de Algemene Ledenvergadering van Arcade. De Algemene Ledenvergadering (ALV) is het hoogste besluitvormende orgaan van Arcade. Het Arcadebestuur is hieraan verantwoording verschuldigd. Ook legt het bestuur verantwoording af over het gevoerde beleid van het voorgaande jaar.

De huurders hebben het laatste woord

Belangrijke beleidsonderwerpen die de inhoudelijke koers van Arcade bepalen worden in de ALV besproken en vastgesteld. Daarnaast worden begrotingen, jaarplannen, jaarrekeningen en jaarverslagen besproken en goedgekeurd, eventueel met aanpassingen. Het benoemen van bestuursleden en het vaststellen van een vergoedingsregeling voor bestuursleden, adviseurs en vrijwilligers komt tevens aan de orde. Tot slot worden er ‘grotere’ inhoudelijke thema’s besproken, zoals regerings- en gemeentebeleid, nieuwe regels voor volkshuisvesting, huurprijzen, energie en duurzaamheid. Er wordt algemeen gestemd. Dus de huurders hebben uiteindelijk het laatste en definitieve woord.

Wilt u weten wat er zoal wordt besproken tijdens een ALV van Arcade? Kom dan eens langs! Algemene Ledenvergaderingen zijn voor alle leden.

Eerstvolgende ALV

In 2024 vinden de ALV’s plaats op de volgende data:

maandag 5 februari 2024

maandag 25 maart 2024

maandag 24 juni 2024

maandag 30 september 2024

maandag 9 december 2024

Wilt u weten wat de agenda is, abonneer u dan op de gratis nieuwsbrief van Arcade.