BewonerscommissieDe Sfinx

Eind november 2017 werden de huurders van woningen in de Sfinx verrast door de verkoop van De Sfinx door de Key aan Lieven de Stad BV. ‘Een jonge vastgoedonderneming met een betrouwbare dienstverlening’, zo stond in de brief. Maar bij nader onderzoek bleek deze nog in oprichting; pas per 1 januari 2018 was zij in bedrijf. De onverwachte mededeling en de onbekendheid met deze nieuwe BV (en dus geen woonstichting) zorgde voor veel vragen en onrust.

Op 8 maart 2018 vond een bewonersbijeenkomst plaats waar twee medewerkers van Lieven de Stad BV aanwezig waren. Daarnaast was er ook ondersteuning van !Woon en waren er drie bestuursleden van Arcade aanwezig. Er waren veel bewoners gekomen. Zij hadden een hoop vragen en zorgen. Omdat Lieven de Stad nog maar net van start was gegaan, konden een hoop vragen nog niet beantwoord worden. Daar was begrip voor, maar de aanwezige bewoners vonden het wel zaak om de vinger aan de pols te houden. Er werd dan ook voorgesteld om de bewonerscommissie nieuw leven in te blazen als aanspreekpunt voor bewoners en een duidelijke gesprekspartner voor Lieven de Stad. De bewonerscommissie De Sfinx was een feit.

De commissie bestaat uit: Helmie Bijleveld (vz), Nico Dinjens, Rogier Elsinga, Petra Hollak, Josien Knapper, Linette Raven, Trudi van der Stelt, Guus van Vlijmen, Marianne Vorrink en Patrick van der Willik. Zij komen elke twee maanden bij elkaar en overleggen een aantal keer per jaar met Lieven de Stad BV. In deze gesprekken gaat het over het onderhoud van het gebouw, de servicekosten en de wijze waarop Lieven de Stad de bewoners informeert. Zelf geeft de bewonerscommissie twee maal per jaar een nieuwsbrief uit en houd zij eenmaal per jaar een bewonersavond.

Word lid van bewonerscommissie De Sfinx

Lid worden van een bewonerscommissie kan wanneer je lid bent van HVArcade.

Locatie De Sfinx

Baron G.A. Tindalplein