De Key-directievoorzitter Leon Bobbe vertrekt

Begin 2021 legt Leon Bobbe, directievoorzitter van Woonstichting De Key, zijn functie neer. Dit maakt hij eind augustus 2020 bekend. De werving voor een opvolgster of opvolger is per direct gestart.

Leon Bobbe werkt 40 jaar in de volkshuisvesting. Hij vindt deze mijlpaal een goed moment om afscheid te nemen en het rustiger aan te gaan doen.

Onder Leon Bobbe wijzigde De Key in 2016 haar statuten. De Key richt zich sindsdien nadrukkelijk op kleine jongerenwoningen met een tijdelijk huurcontract tot maximaal vijf jaar. Huurdersvereniging Arcade verzet zich nog steeds tegen deze koerswijziging. De huurdersvereniging is van mening dat louter tijdelijke contracten niet goed zijn voor de sociale cohesie in buurten. Ook voor jongeren zelf is het niet prettig om binnen een paar jaar alweer op zoek te moeten naar nieuwe woonruimte, vooral in een stad als Amsterdam waar mensen gemiddeld vijftien jaar moeten wachten op een betaalbaar huurhuis.

De Key geeft aan een directievoorzitter te zoeken die wil voortbouwen op deze huidige koers. Arcade is benieuwd naar de ontwikkelingen en zal deze met kritische belangstelling volgen. Maar natuurlijk kijkt het Arcadebestuur vooral uit naar een goede samenwerking in de toekomst, waarbij Arcade de belangen van huurders voorop blijft zetten.

Arcade wenst Leon Bobbe alle goeds voor de toekomst.