Een supergezellige nieuwjaarsborrel 2024

Het is alweer even geleden en inmiddels liggen de paaseitjes in de winkel. Toch blikken we graag nog terug op een supergezellige nieuwjaarsborrel.

28 januari was er de jaarlijkse nieuwjaarsborrel van Arcade op het kantoor in Diemen. Het was dé gelegenheid om met Arcadeleden, het bestuur, vrijwilligers en andere genodigden het glas te heffen, informeel te praten met elkaar, oude bekenden en ook nieuwe leden te ontmoeten.

Karin Verdooren, directeur-bestuurder van Lieven De Key, de wethouder van Diemen Marian Everhard, Niels Tegelaars van Lieven de Stad, Sylvia Spierenburg, de (bijna) nieuwe huurderscommissaris en Joske Simons van de Geschillencommissie waren ook aanwezig en dat werd zeer gewaardeerd. De lekkere hapjes en een glaasje bubbels maakten dat er gemoedelijk maar ook intensief met elkaar gesproken kon worden over verschillende zaken die onze huurders en leden bezighouden.

Tegelijkertijd was er ook een nieuwe tentoonstelling te zien van Jacqueline Lamme. Zij is kunstenaar en ook huurder van Lieven de Key. Aan de muur hingen schilderijen van de uil in verschillende gedaanten en vormen. Jacqueline is dieren gaan schilderen omdat zij vindt dat mensen zichzelf te lang in het centrum van de verbeelding hebben geplaatst. Haar kunst heeft zich sinds 1990 ontwikkeld van landschappen tot de uilen van nu.

Helmie Bijleveld, voorzitter van het Arcadebestuur, hield een toespraak waarbij ze met name het langlopende proces en de daarbij horende stevige gesprekken voorafgaande aan de Prestatieafspraken benoemde en de rol van Arcade hierbij. Het ging daarbij vooral om het vertrouwen te verbeteren tussen verhuurder en huurder. Daarbij is het belangrijk, zei Helmie Bijleveld, dat Lieven de Key daar ook naar gaat handelen. ‘Wij hebben daar vertrouwen in, maar omdat vergissen menselijk is, houden we de vinger goed aan de pols.’

Verder maakte Helmie Bijleveld bekend dat er ook een proces van Prestatieafspraken in Diemen gaat beginnen en er weer een aantal interessante bijeenkomsten aankomen dit jaar. Een gesprek met de huurderscommissarissen staat op het programma en de Geschillencommissie komt langs om over hun werk te vertellen. En niet onbelangrijk: 2023 was een jubileumjaar. Arcade bestond 25 jaar en dat zal dit komend najaar, op 13 oktober, op gepaste wijze worden gevierd.

Er werd gepraat, gediscussieerd, geluisterd en gelachen. Al met al was het een geslaagde borrel.