Energie besparen = geld besparen

De koude, donkere dagen komen er weer aan dus zetten we de knop van de verwarming weer open. Maar let op: de verwarming is wel één van de grote energievreters. Het maakt daarbij niet uit of je op gas stookt of een elektrisch kacheltje gebruikt, de meters draaien vrolijk door. Nu de tarieven zijn gestegen, loont het zeker de moeite om eens kritisch door je woning te lopen en te kijken hoe je het energieverbruik kunt verminderen.

Vaak zit de oplossing in een kleine aanpassingen. Denk bijvoorbeeld aan het dichten van kieren, gebruik van energiezuinige verlichting of een minuutje korter douchen. Gemeente Amsterdam stimuleert huurders vooral om zelf aan de slag te gaan. Daarom verstrekt de gemeente een pakket met gratis bespaarproducten. Het pakket bestaat onder andere uit radiatorfolie, ledlampen en tochtstrip. Voor huurders van Lieven de Key is het pakket (ter waarde van circa 35 euro) met gratis bespaarproducten af te halen op de bijkantoren.

Mocht het pakket op de bijkantoren niet meer voorradig zijn, neem dan contact (mail of telefonisch) op met Stichting !WOON. Via Stichting !WOON kun je gratis een energiecoach bij je thuis laten komen. De energiecoach kijkt samen met jou naar het energieverbruik in je woning: op welke wijze bespaar je nu al energie? En wat zou je nog meer kunnen besparen door anders om te gaan met de verwarming, apparatuur en ventilatie? Dat kan behoorlijk wat besparing opleveren. Bij het bezoek ontvang je eveneens een pakket met gratis besparingsproducten. Hiermee kun je dus direct aan de slag. De gemeente betaald het pakket en ook het bezoek van de energiecoach is geheel gratis. Zo wordt het een warme winter zonder onnodige kosten!

Aanmelden voor een bezoek van de energiecoach kan via Vraag gratis bespaaradvies van de Energiecoach | !WOON (wooninfo.nl)