Even voorstellen: aankomend bestuurslid Daphne Paris

Op de ALV van 13 juni word ik definitief voorgedragen als bestuurslid van Arcade. Daar kijk ik erg naar uit. Niet in de laatste plaats omdat ik Arcade al jaren ervaar als een fijne en betrokken vereniging van actieve huurders.

Tijdens de afgelopen drie maanden heb ik als aspirant bestuurslid een goed beeld gekregen van het bestuurswerk. Het is interessant dat je als bestuur op zoveel verschillende vlakken actief bent. Aan de ene kant zijn er de concrete huurdersproblemen zoals achterstallig onderhoud waar je als bestuurslid graag aandacht voor wil vragen. Aan de andere kant houd je je als bestuurslid ook met abstractere beleidsplannen van Lieven de Key bezig. De kunst is om vervolgens aan huurders uit te leggen wat deze plannen concreet voor hen betekenen. Ik wil me hier als bestuurslid graag op gaan richten. Als redacteur van de nieuwsbrief heb ik al geruime tijd ervaring mogen opdoen met het informeren van huurders. Zo interviewde ik bewonerscommissies over de wijze waarop ze problemen aanpakten. Huurders een gezicht geven geeft mij veel voldoening.

In het dagelijks leven ben ik gastdocent burgerschap, dagvoorzitter en voorzitter van bewonerscommissie Frankendael. De capaciteiten die ik hiermee heb ontwikkeld zet ik graag in om bij Arcade discussies te leiden. Tijdens de laatste ALV ben ik hier rond de lezing van Cody Hochstenbach en het daaropvolgende gesprek met de directeur van Lieven de Key, al mee bezig geweest. Ik vind het belangrijk dat het publiek zich op zijn gemak voelt en de ruimte voelt om vragen of opmerkingen te maken.

Graag wil ik me verder ontwikkelen in het ondersteunen van bewonerscommissies, de publiciteit en het beleid in Amsterdam en bij Lieven de Key(adviezen en prestatieafspraken). Ik hoop dat ik hier straks als bestuurslid met alle energie mee aan de slag mag gaan. Het bestuur van Arcade bestaat uit zeer gemotiveerde en betrokken leden. Er wordt heel hard gewerkt en ik hoop nog veel van hen te mogen leren.