Vernieuwde website Lieven de Key

Wellicht hebben jullie het al ontdekt, Woonstichting Lieven de Key heeft onlangs haar website vernieuwd. De site is niet alleen overzichtelijker geworden. Ook het melden van een reparatieverzoek gaat nu een stuk eenvoudiger.

Wat geheel nieuw is op de site, is dat je nu als huurder ook een account kunt aanmaken. Een dikke plus, want na het aanmaken van een account krijg je inzage in al je documenten. Je ziet dus niet alleen je huurcontract, maar ook een overzicht van alle brieven die je de afgelopen jaren hebt ontvangen. Denk bijvoorbeeld aan de huurverhoging, servicekosten en onderhoudsprojecten.

Wat moet je doen om inzage te krijgen in je gegevens en/of documenten? Allereerst maak je op de website van Woonstichting Lieven de Key een account aan. Kies hiervoor: Account aanmaken – Lieven de Key Zodra je account een feit is, kun je via de website van Woonstichting Lieven de Key Start – Lieven de Key kiezen voor de optie: gegevens bekijken. Je ziet dan je persoonlijke gegevens.

Deze kun je overigens nog altijd wijzigen. Bijvoorbeeld bij wijziging van je mailadres of telefoonnummer. Ook zie je hier het complexnummer. Dat laatste is trouwens ook noodzakelijk als je een zaak bij de huurcommissie wilt indienen. Kies je voor de optie: huuroverzicht, dan zie je een specificatie van de huidige huurprijs van je woning. Altijd handig als je dat moet overleggen bij andere instanties, bijvoorbeeld voor het aanvragen van huurtoeslag. Kies je voor de optie: documenten bekijken, dan zie je een heel overzicht van allerhande documenten, zoals huurcontract, servicekosten, huurverhoging, afspraken onderhoud, enz. Handig voor de huurders bij wie het huurcontract is zoekgeraakt en/of huurders die de afrekeningen servicekosten nog eens willen controleren.

Heel handig dus, zo’n eigen account.