Willy Brinksma stelt zich voor

Gepubliceerd op: 23 september 2024

In de vorige ALV hebben de aanwezige leden al kennis kunnen maken met Willy. Nu wordt ze ook in de deze krant voorgesteld omdat ze in de aankomende ALV hopelijk benoemd zal worden tot algemeen bestuurslid van Arcade.

Willy is 65 jaar, ze woont alleen, ze is huurder van Lieven de Key en woont boven het kantoor van Arcade in Diemen. Willy vertegenwoordigt Arcade in het Huurders Platform Diemen, en is bekend met de werkwijze van de woningbouwverenigingen en de gemeente.

De laatste 15 jaar is haar interesse veel uitgegaan naar het behoud en verbeteren van het klimaat. Zij heeft zich in haar vorige werk verdiept in de warmte transitie, deze kennis wil Willy gebruiken in de overleggen met de gemeente en Lieven de Key.

Ze vindt het belangrijk dat er voor huurders opgekomen wordt, zeker in deze tijd waarin er veel zal moeten veranderen i.v.m. het klimaat; bijvoorbeeld huurders kunnen niet zelf beslissen of zij zonnepanelen willen aanschaffen waardoor ze goedkopere stroom krijgen, voor dit soort onderwerpen wil Willy zich graag inzetten.

Verder is Willy iemand die veel verschillende banen heeft gehad. Ze is begonnen als fysiotherapeute en logopediste, ze heeft een bedrijf gehad met een drijvende woning, ze heeft tien jaar een honden uitlaatservice gehad, ze heeft als officemanager gewerkt voor de Plastic Whale Foundation en Green IPP. Nu werkt ze voor Public Support, als interim secretaresse.

Willy vindt het werken voor Arcade prettig, omdat er een goede sfeer is en omdat ze het fijn vindt om met elkaar, als team, goed samen te werken aan een gezamenlijk doel.

Olga Bakker