Actiegroep ‘Weiger de huurverhoging’

Het coronavirus heeft onze samenleving op z’n kop gezet, en de economie aangetast. Voor veel mensen waren de financiële gevolgen al direct voelbaar, voor nog méér mensen moet de klap nog komen. ZZP’ers en bedrijven zien hun werk verdampen, werknemers dreigen in grote getale hun baan verliezen.

De overheid heeft steunmaatregelen in het leven geroepen. Mensen in de zorg en het onderwijs hebben zich een slag in de rondte gewerkt. Duizenden mensen hebben zich als vrijwilliger ingezet. Overal waren er voorbeelden van solidariteit te zien.

Huurverhoging onaanvaardbaar

Maar niet door de woningbouwverenigingen! Half april lag de aankondiging van de jaarlijkse huurverhoging op de mat, alsof er niets aan de hand is. De actiegroep ‘Weiger de huurverhoging’, een groep huurders van de Key, vinden dat schandalig en onaanvaardbaar. Woningbouwverenigingen zijn sociale instellingen die in de eerste plaats de belangen van haar huurders moeten eerbiedigen. Huurders horen bij de mensen die het zwaarst getroffen zullen worden door de crisis.

Actie!

Tijd voor actie dus! De actiegroep ‘Weiger de huurverhoging’ roepen de woningbouwverenigingen op om de huurverhoging niet door te voeren. Vooralsnog zullen zij de huurverhoging weigeren te betalen. Met deze flyer roepen zij huurders op om zich bij dit initiatief aan te sluiten.Hoe meer mensen zich hierbij aansluiten, hoe groter de kans op succes.

Weiger de huurverhoging

Weiger de huurverhoging te accepteren door uw automatische incasso met ingang van 1 juli te stoppen, en vanaf dan gewoon maandelijks de oude huur over te maken.

Voor meer informatie kunt u zich aansluiten bij de online actievergadering van zondag 21 juni v.a. 19:30 uur. Daar krijgt u uitleg, kunt u vragen stellen en mede plannen bedenken voor verdere acties.

Om u hiervoor op te geven moet u een mailtje sturen naar: stopdehuurverhoging@gmail.com. Ook als u niet aan de actievergadering wilt of kunt meedoen, maar wel precieze instructies wilt over het weigeren van de huurverhoging. U krijgt dan een helder stappenplan over hoe de huurverhoging te weigeren zonder risico te lopen.

Ten slotte kunt u het verloop van de actie ook volgen op de facebook-pagina: www.facebook.com/groups/wijweigerendehuurverhoging/