Vacature: Arcade zoekt nieuwe bestuursleden

Het bestuur van Huurdersvereniging Arcade is op zoek naar versterking. Help mee en meld je aan!

Wil je je inspannen om huren betaalbaar en toegankelijk te houden? Vind je ook dat huurders recht hebben op een goed onderhouden en gezonde woning? Vind jij heldere communicatie over huurderszaken belangrijk?

Er zijn een groot aantal huurders van Lieven de Key en Lieven de Stad actief in bewonerscommissies. Naast overleggen en andere gebruikelijke activiteiten informeren zij bijvoorbeeld op een creatieve manier Lieven de Key als er met de beheerder geen afspraak voor een overleg gemaakt kan worden. Ook gaan zij de straat op als er geen antwoord komt op hun vragen of geen luisterend oor is voor hun zorgen. Ook vragen bewonerscommissies geregeld aandacht voor de verkoop van sociale huurwoningen of slecht onderhouden woningen. Dat maakt Arcade tot een actieve en sterke huurdersvereniging. Het bestuur van Arcade sluit hier op aan.

We zoeken enthousiaste huurders van Lieven de Key of Lieven de Stad die wekelijks tijd willen vrijmaken om de belangen van alle huurders van Lieven de Keyen Lieven de Stad te behartigen.

Er is plaats voor meerdere bestuursleden met een brede interesse. Daarbij ligt de focus op communicatie en ondersteuning richting de bewonerscommissies. Bestuursleden met goede communicatieve vaardigheden en een vlotte pen kunnen we dus zeker gebruiken.

Een indruk van de werkzaamheden waar we ons als bestuur mee bezighouden:

• We overleggen elke twee weken met elkaar.
  • Elke acht weken spreken we met de directeur van Lieven de Key en de directeur van Lieven de Stad.
  • Drie of vier keer per jaar verzorgen we een algemene ledenvergadering.
  • We bezoeken geregeld vergaderingen van de Woonbond.
  • De gemeenteraad volgen we op het gebied van wonen. Via de Federatie Amsterdamse Huurderskoepels (FAH) zijn we in gesprek met de gemeente en de woningcorporaties.
  • We brengen nieuwsbrieven uit en houden de informatie op de website actueel.

Om samen met de leden tot adviezen te komen, organiseren bestuursleden ook werkgroepen. Ook onderhouden zij het contact met de bewonerscommissies.

Wat Arcade jou heeft te bieden

Als bestuurslid bij Arcade, kan je je dus met uiteenlopende activiteiten bezighouden. Het is dus een erg dynamische en afwisselende vrijwilligersfunctie! Daarbij is er zeker ruimte om je werkzaamheden op geheel eigen wijze vorm te geven. We gaan graag in gesprek over jouw ideeën voor Arcade en jouw eventuele rol in het bestuur.

We vragen aan inzet ongeveer zes tot acht uur per week. Hier staat een ruime vergoeding tegenover. Namelijk 450 euro per maand voor een algemeen bestuurslid.

Wil je jouw kwaliteiten inzetten voor en samenwerken met een groep enthousiaste huurders? Stuur dan jouw motivering en curriculum vitae naar info@hvarcade.nl ter attentie van de Sollicitatiecommissie Arcade en vermeld daarbij het onderwerp ‘Bestuurslid’.

Voor vragen kun je telefonisch of via de mail contact opnemen met
Helmie Bijleveld: 06-24764004,
helmiebijleveld@hvarcade.nl